• Theo van Dam
  • Theo van Dam
  • Theo van Dam
  • Theo van Dam
  • KWC

Eindbedrag KWC Matcht: 17.360 euro

CULEMBORG De actieweek KWC Matcht van 17-21 december is vrijdagmorgen om 8.00 uur afgesloten met 24 uur KWC. 24 uur lang feest met onder meer een theatervoorstelling in de Gelderlandfabriek, een uitstapje naar Lek & Linge en een 'bruggerloop' en dat alles voor het goede doel: Matchis, het Nederlandse Centrum voor Stamceldonoren.

De organisatie was in handen van het KWC Matcht Team: Mees, Cornee, Anika en Rob, allemaal uit V6. Om deze 24 uur KWC tot een succes te maken hebben ze hulp gekregen van vele, vele sponsoren waaronder 't Veerhuys Beusichem, Coop, Albert Heijn, Lunchroom The Octopus, Bidfood, Bomber Graffiti, Bloemenhuis Terweyde. De totale opbrengst is liefst € 17.360.
Vrijdag in de eerste pauze is de cheque overhandigd aan Margot van den Akker van Matchis. Zij was zeer onder de indruk.

VEILING De veilingavond met items van de Formule 1 die woensdag 19 december op het KWC werd gehouden, is met een totaalbedrag van 6710 euro een groot succes geworden. Het hoogst geboden bedrag van 1300 euro ging naar het stuur uit een Cooper T51 van de legendarische coureur Stirling Moss. Een goede tweede was het shirt van Max Verstappen met 1250 euro.

De drukbezochte avond startte met een live opname van RTL GP Slipstream gepresenteerd door Kees van der Grint en Allard Kalff. Oud-coureur Ad van der Kroft trad op als veilingmeester. Samen met Kalff vertelde hij bij elk item op ludieke wijze verhalen uit de racewereld.

Al het geld gaat naar Matchis, het landelijk centrum voor stamceldonatie. Een pakket dat nodig is om te zien of een donor de juiste match is, kost per onderzoek 45 euro. De vier jongeren die deze avond en de gehele actieweek op het KWC organiseren willen niet alleen zoveel mogelijk geld ophalen, maar ook meer naamsbekendheid voor de stichting Matchis.