• Neeltje van Triest

''Coco blijft Coco''

CULEMBORG Coco Kidswear is van eigenaar gewisseld. Waar Ellen Gijsbers dertig jaar de scepter zwaaide, is het nu Sharleen Termeer die het stokje heeft overgenomen. Geheel naar voldoening van Ellen, want ze weet nu dat haar manier van ondernemen op dezelfde voet verder gaat.

Sharleen loopt met haar armen vol kleurrijke kinderkleding door de winkel. De deuren zijn nog niet open en de inrichting is in volle gang. De winkel werd leeg opgeleverd, waardoor er veel ruimte is voor hagelnieuwe ontwerpen. De inrichting blijft als voorheen. Coco Kidswear staat jaar en dag garant voor de verkoop van hippe, eigentijdse, soms eigenwijze en altijd trendy kinderkleding. Mooie merken met hier en daar een knipoog naar volwassen kleding.

Sharleen wijst dan ook direct op de jeansmerken Levi's en LTB. Twee namen die verderop in de stad gewoon tussen de 'grote mensen maten' hangen. ,,Leuk voor de jeugd die net nog in de kindermaten valt en er toch volwassen en stoer uit wil zien. Ik vind het nu wel een moment om hier en daar wat merken los te laten en anderen toe te voegen. Maar dat is een doorlopend proces. Iedereen kijkt kritisch naar wat nog kan en wat eigenlijk een beetje uit is. Daarom blijven we ook trendy.'' De jonge eigenaar lacht en hangt zorgvuldig een aantal lieve rokjes in het rek.

Ze vertelt dat kinderkleding bij Coco Kidswear begint bij prematuur maatje 44. Makkelijke rompertjes met drukknoopjes aan de voorkant. Stoere minikleding in kleuren als okergeel, donkerblauw en poppenroze. Het is geen aparte lijn, want alle modellen zijn ook in de gangbare babymaten voorhanden. Merken als Jubel en Sturdy stelen de show, maar ook Noppies en Feetje geven hun visitekaartje af, net als Z8 en Newborn.

Sharleen: ,,Dat we direct starten met een compleet nieuwe collectie, wil echt niet zeggen dat het alleen maar zomerkleding is. We hebben bewust ook lange mouwen en wat warmere kleding ingekocht. De klant die hier binnenloopt kan direct leuke kleding kopen en aantrekken.

Wel heeft Sharleen bewust alle kleding van een bepaald merk bij elkaar gegroeppeerd. Dat is makkelijker als er gecombineerd gaat worden. Alle merken hebben hun kleding op elkaar afgestemd, waardoor ze zich stuk voor stuk van elkaar onderscheiden. Een vestjes, een jurkje, het is makkelijker om ze te matchen.

Sharleen: ,,We zetten op zaterdag 16 februari onze deuren wijd open voor iedereen die binnen wil lopen. We maken er een leuk feestje voor zowel de kinderen, hun ouders én hun grootouders van. Ballonnen bij de deur en veel vrolijkheid binnen. Op de oude tafel wordt van alles gepresenteerd en natuurlijk heb ik volop keus. Ook de webshop gaat dan van start. Die is gekoppeld aan de voorraad van de winkel en dat moet volgens mij super gaan werken. Vooral ook omdat we een leuk spaarsysteem hebben bedacht. Wij zijn er helemaal klaar voor en hopen heel veel bezoekers zaterdag de 16e na 9.30 uur te mogen verwelkomen.''

Coco Kidswear, Tollenstraat 4, Culemborg of www.cocokidswear.nl