• KansstadCulemborg.nl

Kring Culemborgse Bedrijven start campagne KansstadCulemborg.nl

CULEMBORG De Kring Culemborgse Bedrijven (KCB) wil met de campagne KansstadCulemborg.nl de stad stevig op de kaart zetten als aantrekkelijke plek om te werken, wonen, ondernemen en recreëren.

De Culemborgse ondernemers zijn ervan overtuigd dat de stad een interessant alternatief is voor de Randstad en hebben gezamenlijk het initiatief voor deze promotiecampagne genomen.

Culemborg is de meest complete kleine stad van Nederland, stellen wethouder Monica Wichgers van Economische Zaken en KCB-voorzitter Rosita Setz. Zij hebben de Abri-campagne afgetrapt in het bijzijn van ondernemer Len Koster van het ETC design center. ,,Culemborg heeft het gewoon", zegt Rosita Setz. ,,Ik ben altijd weer verrast hoeveel vakmanschap en passie er achter de gevels op het bedrijventerrein schuilt."

ZICHTBAARHEID De aanleiding van de campagne komt voort uit de grote-bedrijvenlunches van de KCB. Tijdens deze lunches kwamen veel en zeer uiteenlopende wensen naar voren voor een zichtbaar Culemborg. Om een goed beeld te krijgen van de wensen en vooral van de prioriteit die de grotere bedrijven en gemeente Culemborg daaraan willen geven, heeft John van der Meer van Vandermeer communicatie een uitgebreide peiling naar de prioriteiten en doelgroepen gehouden.

Uit de gesprekken en peiling kwam naar voren dat Culemborg zichtbaar wil zijn voor potentiële werknemers voor vacatures bij Culemborgse bedrijven én voor beslissers van nieuw te vestigen ondernemingen. Culemborg is een bedrijvige stad, waar op bedrijventerrein Pavijen tal van branches zijn vertegenwoordigd. De KCB wil met de campagne Culemborg positioneren als hét alternatief voor de woon-, werk- of vestigingsplaats van deze twee belangrijke doelgroepen.

KansstadCulemborg.nl is een on- en offline campagne, ontwikkeld door John van der Meer van Vandermeer communicatie. Middelen als de website KansstadCulemborg.nl, de Abri-campagne en redactionele items en advertorials in de media gaan de zichtbaarheid van de stad de komende tijd vergroten. De campagne wordt betaald door het Ondernemersfonds Culemborg.